/ Surf

Verdensstjerner til Lofoten

Et knippe av verdenskjente surfere med legenden Tom Curren i spissen kommer til Lofoten på jakt etter surf.

Sist oppdatert: 7. februar 2008 kl 08.39
Med noen av verdens beste surfefotografer skal Norges bølger og kystkultur dokumenteres
Med noen av verdens beste surfefotografer skal Norges bølger og kystkultur dokumenteres
Lesetid: 2 minutter

Rip Curl som er et av verdens største merker innen brettsport har i mange år kjørt ”The Search” – jakten etter nye og uberørte surfeplasser verden rundt. Nå er det Norge sin tur og klesmerket sparer ikke på kruttet når de kommer hit i april. Med på turen er tre ganger verdensmester og den levende surflegenden Tom Curren, europamester Pablo ”El Matador” Gutierrez fra Spania, frisurfer og fotomodell Elise, samt juniormester Jayce Robinson.

Sammen med noen av verdens beste filmere med bl.a. Jon Frank og fotografer som Ted Grambeau kan det forventes spektakulære og inntrykksrike bilder fra vår fantastiske kyst.

Målet med denne turen, bortsett fra å filme surfing i arktiske forhold, er å sette fokus på vårt kystmiljø og kultur. Rip Curl har derfor med seg WWF (World Wide Fund for Nature) som er fast samarbeidspartner på turen og skal blant annet gjennomføre ”Clean the beach” dager i samarbeid med lokale surf/brettsport butikker langs kysten.

I tillegg ønsker Rip Curl å gjennomføre flere konserter hvor overskuddet går til WWF og arbeidet med å sikre et oljefritt Lofoten. Tom Curren har med seg sitt bandet, samt norske musikere av verdensformat er invitert. Alle som vi er velkommen til å bli med på The Seach og det sendes derfor daglige sammendrag på Eurosport og på ripcurl.com.

Når filmen ”The Search: Lofoten Island” er ferdig blir den distribuert til 50 land verden over og vil kunne ansees som en reiseguide til surf-Norge.

Publisert 5. februar 2008 kl 11.56
Sist oppdatert 7. februar 2008 kl 08.39

Relaterte artikler

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen