Det er ingen tvil om at Nike mener alvor med sin satsning innen actionsport. Frivillig eller ei - den nye reklamekampanjen «The Chosen» fra skogiganten gir deg garantert en ny helgesveis.
Her får du blant annet se skatelegenden Paul Rodriguez (P-Rod), olympisk snowboarder Danny Kass og surfhåpene Julian Wilson og Laura Enever. Filmen er innspillt i hele verden om natten med lys og pyroteknikker du vanligvis opplever på en rockekonsert.
«The Chosen»-kampanjen er det nye ansiktet til det ikke ukjente slagordet «Just do it », og innebærer blant annet en video-konkurranse hvor NIke inviterer, skikjørere, snowboardere, surfere, skatere og bmx-syklister til å sende inn sin video med sitt filmteam. Konkurransen vil gå på facebook. Du kan lese mer og se flere filmer (med blant annet Andreas Håtveit. Red. anm) på http://actionsports.nikemedia.com/
Her er lista over utøverne i kampanjen: Paul Rodriguez, Theotis Beasley, Omar Salazar, Danny Kass, Nicolas Müller, Annie Boulanger, Ellery Hollingsworth, Mason Aguirre, Greg Bretz, Louie Vito, Peetu Piiroinen, Andreas Hatveit, Julian Wilson, Alejo Muniz, Monyca Byrne-Wickey, Michel Bourez, Kolohe Andino, Malia Manuel, Laura Enever, Garrett Reynolds, Dennis Enarson, James Stewart og Ryan Dungey.