Mobilgigant blir hovedsponsor for Arctic Challenge

Med en mobilgigant i denne kaliberen på laget blir The Oakley Arctic Challenge (TAC) tilgjengelig for alle – uansett hvor du måtte befinne deg.

Sist oppdatert: 9. januar 2007 kl 17.44
Foto: Frode Sandbech/The Oakley Arctic Challenge
Foto: Frode Sandbech/The Oakley Arctic Challenge
Lesetid: 2 minutter

Hvis du ikke har mulighet til å se TAC på TV eller web til vinteren, kan du laste ned bilder, film og nyheter på mobilen, fortelles det i en pressemelding til friflyt.no

Tidligere denne høsten annonserte TAC at Oakley blir tittelsponsor for arrangementet. Med den nye avtalen med Nokia, har organisasjonen ressursene som skal til for å legge alt til rette for sesongens mål: Å få første snowboarder over 10 meter og lande vedkommende trygt på bakken igjen. Det jobbes i disse dager iherdig med den perfekte bakkeprofilen i Midstuen for å få kjøring på helt nye høyder.

Snowboardeliten kjører i den enorme quarterpipen i Midstuen fra den 26. februar. Finalen er lørdag 3. mars. Det er lagt opp til mange dagers kjøring slik at utøverne kan venne seg til snowboardsportens Formel 1-disiplin. Det vil bli mye god kjøring i disse oppvarmingsdagene, og hver gang det skjer noe vesentlig nytt vil TAC og Nokia legge ut nyheter, levende bilder eller foto om dette i samarbeid med NRK Aktivum. Det vil også bli en rekke andre tjenester, konkurranser og kampanjer som vil bli offentliggjort senere.

Vi har vært med i internasjonal snowboard i snart 10 år, men har fortsatt til gode å gjøre noe stort i Norge. Kombinasjonen av sportslige prestasjoner i verdensklasse og en offensiv satsning på teknologi gjør TAC veldig interessante for oss og våre kunder, sier markedsansvarlig Per Kristian Wang i Nokia Norge.

Dagens mediebilde er i stor endring, og det er de unge som leder an i denne utviklingen. Snowboardere er avanserte teknologibrukere. Og det strekker seg mye lenger enn innhenting av informasjon.

- Snowboardere har sine egne metoder og kanaler for å lage og presentere innholdet selv. For at vi skal holde følge med denne utviklingen, blir partnere som Nokia avgjørende, sier daglig leder Henning Andersen i TAC.

Publisert 9. januar 2007 kl 13.53
Sist oppdatert 9. januar 2007 kl 17.44

Relaterte artikler

FÅR NY SJEF: Marcus Kleveland og resten av landslagsgjengen får ny kollega i Brettforbundet. Foto: Syo van Vliet / Red Bull Content Pool
Tidligere sportssjef gjør comeback etter syv år

Harstad skal løfte Brettforbundet

CRAIG KELLY: En av tidenes mest innflydelsesrike brettkjørere. Foto: Vianney Tisseau//Burton
Anmeldelse av The Darkest White - boken om Craig Kelly

Et åpent sår i snowboardhistorien er sydd igjen

METHOD AIR: Arrangør og brettlegende Rune Lundsør har ikke ligget på latsiden. Foto: Trygve Holte
Oldboys NM i Uvdal

– Dro på helt sykt

SPLITTET I FINNMARK: To splitboardere på vei opp Koppartind i Troms under splitboardfestival i Finnmark(!). Bilde: Christian Nerdrum
Se film og bilder fra festivalen i Finnmark

7 myter om splitboarding - knust og bekreftet

TORGEIR I MIDTEN: I 2010 pådro Torgeir Berre seg en brutal ryggmargskade på snowboard i New Zealand. Her har vi ham tilbake på snø under Høvdingen av Høgevarde. Bilde: Even Brekke
Se film og bilder fra sløsjfesten på Høgevarde:

Sløsjfest på Høgevarde: – Stemningen var høy

NYE TALENTER: Unge og gamle får mulighet til å kjøre med og mot Mons Røisland & Co. Foto: Magnus Gulliksen
Mons Røisland inviterer til familiedag i lokalanlegget

Kjør med stjernene i Kirkerud: – Lavterskel

IKKE FULL JEKK: Skal du tweake litt, så hjelper det å slippe til litt blod og luft til ankler og knær. (Snowboarder Markus Olimstad i parken på Tryvann). Foto: Christian Nerdrum
Alltid full jekk eller variere litt?

– Gøy å ikke være så fastspent

DE SEKS: Her har du de seks mest vanlige stedene å grabbe på brettet. Foto: Christian Nerdrum
Grabs - Dos and don'ts

– Det er noen ulovlige også

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen