Hvis du ikke har mulighet til å se TAC på TV eller web til vinteren, kan du laste ned bilder, film og nyheter på mobilen, fortelles det i en pressemelding til friflyt.no
Tidligere denne høsten annonserte TAC at Oakley blir tittelsponsor for arrangementet. Med den nye avtalen med Nokia, har organisasjonen ressursene som skal til for å legge alt til rette for sesongens mål: Å få første snowboarder over 10 meter og lande vedkommende trygt på bakken igjen. Det jobbes i disse dager iherdig med den perfekte bakkeprofilen i Midstuen for å få kjøring på helt nye høyder.
Snowboardeliten kjører i den enorme quarterpipen i Midstuen fra den 26. februar. Finalen er lørdag 3. mars. Det er lagt opp til mange dagers kjøring slik at utøverne kan venne seg til snowboardsportens Formel 1-disiplin. Det vil bli mye god kjøring i disse oppvarmingsdagene, og hver gang det skjer noe vesentlig nytt vil TAC og Nokia legge ut nyheter, levende bilder eller foto om dette i samarbeid med NRK Aktivum. Det vil også bli en rekke andre tjenester, konkurranser og kampanjer som vil bli offentliggjort senere.
Vi har vært med i internasjonal snowboard i snart 10 år, men har fortsatt til gode å gjøre noe stort i Norge. Kombinasjonen av sportslige prestasjoner i verdensklasse og en offensiv satsning på teknologi gjør TAC veldig interessante for oss og våre kunder, sier markedsansvarlig Per Kristian Wang i Nokia Norge.
Dagens mediebilde er i stor endring, og det er de unge som leder an i denne utviklingen. Snowboardere er avanserte teknologibrukere. Og det strekker seg mye lenger enn innhenting av informasjon.
- Snowboardere har sine egne metoder og kanaler for å lage og presentere innholdet selv. For at vi skal holde følge med denne utviklingen, blir partnere som Nokia avgjørende, sier daglig leder Henning Andersen i TAC.