Thomas Harstad er ansatt som ny marked- og organisasjonssjef i Brettforbundet, melder forbundet selv. Harstad jobbet tidligere som tidligere sportssjef for snowboardlandslaget, og har de siste syv årene jobbet i Red Bull.
– Etter mange krevende år, med flere vanskelige avgjørelser, er vi endelig på den andre siden, sier generalsekretær Bijora Sardarian i pressemeldingen.
Da Brettforbundet signerte en samarbeidsavtale med Aker ASA og Stiftelsen VI, hadde de gått ett år uten hovedsponsor. Perioden under pandemien tærte på organisasjonen, som ble nødt til å kutte 3,5 årsverk i 2021. En av de største årsakene er at hovedsponsoren siden 2007, DnB, ikke forlenget avtalen. Antall landslagsplasser ble også redusert.
Ifølge Sardarian er nå forbundet i vekst:
– Jeg er overbevist om at vi må våge å investere for å møte veksten og vokse ytterligere. Det er en stor lettelse å få noen på plass i denne rollen, og ikke bare noen, men selveste Harstad, sier Sardarian.
Thomas Harstad er dypt engasjert i brettkultur og var selv profesjonell snowboarder i flere år.
Harstad ser frem til å bruke kompetansen han har opparbeidet seg de siste årene til å gjøre en forskjell for brettsporten.
– Jeg har lyst til å bidra til å sette brettsporten enda mer på kartet via økt synlighet i media og implementering av en ny strategi rundt den kommersielle delen av virksomheten, sier Harstad.