/ Nyheter

Sosiale medier sørget for storsalg

Oslo Skisenter håpet å selge 200 dagspass, men landet på 4416.

Sist oppdatert: 6. januar 2011 kl 11.33
MERSALG: Bruk av sosiale medier sørget for økt salg for Oslo Skisenter.
MERSALG: Bruk av sosiale medier sørget for økt salg for Oslo Skisenter.
Lesetid: 1 minutter

Ved hjelp av sosiale medier i regi av selskapet Medialight har Oslo Skisenter (også kjent som Grefsenkleiva red anm.) opplevd en eventyrlig vekst i salget av dagspass. Tilbudet ble eksponert mot 75 prosent av medlemsmassen til Oslo Skisenter med fokus på folk i Oslo, men også til medlemmer i Fredrikstad, Sandefjord og Drammen.

- Vi driver Oslo og Kongsberg Skisenter sammen, og ser alltid etter nye og ukonvensjonelle måter å markedsføre oss på. Vi startet et samarbeid med Medialight for ett år siden, og det har tatt oss inn i en mye mer digital markedføringshverdag.

- Medialight foreslo at vi skulle prøve Groupon som en mulig kanal for å få vist fram anlegget til nye gjester. Vi var usikre på om dette egnet seg for å selge visningsturer, og regnet med at vi skulle klare 200 salg, og ville da vært fornøyd, men vi endte opp med å selge 4416 kort, altså 20 ganger mer enn det vi hadde håpet på, sier Peer Bakke i Oslo Skisenter.

Publisert 6. januar 2011 kl 11.33
Sist oppdatert 6. januar 2011 kl 11.33
annonse

Relaterte artikler

annonse
Ole Christian Mork Fri Flyt
Flere gjester hos SNØ enn i fjor sommer

Økning i antall sommergjester hos SNØ

Shishapangma Kristin Harila rekord
Besteg Shishapangma

Rotteracet har startet

LIGHT LINES: Pengene fra auksjonen av bildet fra Store Ringstind i Jotunheimen skal gå til kampen mot utbyggingen.
Bruker fotoprosjekt i kamp mot regjeringens planer

Auksjonerer bort bilde i kampen mot myndighetenes omdiskuterte planer

KLAR: Når Kristin Harila setter seg mål går hun all-in. Nå er hun klar for verdensrekordforsøk. Foto: Privat
Kristin Harila vil bestige 14 fjell over 8000 meter

Prøver igjen: – Kan bli historisk i sitt nye forsøk

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen