/ Nyheter

Sosiale medier sørget for storsalg

Oslo Skisenter håpet å selge 200 dagspass, men landet på 4416.

Sist oppdatert: 6. januar 2011 kl 11.33
MERSALG: Bruk av sosiale medier sørget for økt salg for Oslo Skisenter.
MERSALG: Bruk av sosiale medier sørget for økt salg for Oslo Skisenter.
Lesetid: 1 minutter

Ved hjelp av sosiale medier i regi av selskapet Medialight har Oslo Skisenter (også kjent som Grefsenkleiva red anm.) opplevd en eventyrlig vekst i salget av dagspass. Tilbudet ble eksponert mot 75 prosent av medlemsmassen til Oslo Skisenter med fokus på folk i Oslo, men også til medlemmer i Fredrikstad, Sandefjord og Drammen.

- Vi driver Oslo og Kongsberg Skisenter sammen, og ser alltid etter nye og ukonvensjonelle måter å markedsføre oss på. Vi startet et samarbeid med Medialight for ett år siden, og det har tatt oss inn i en mye mer digital markedføringshverdag.

- Medialight foreslo at vi skulle prøve Groupon som en mulig kanal for å få vist fram anlegget til nye gjester. Vi var usikre på om dette egnet seg for å selge visningsturer, og regnet med at vi skulle klare 200 salg, og ville da vært fornøyd, men vi endte opp med å selge 4416 kort, altså 20 ganger mer enn det vi hadde håpet på, sier Peer Bakke i Oslo Skisenter.

Publisert 6. januar 2011 kl 11.33
Sist oppdatert 6. januar 2011 kl 11.33

Relaterte artikler

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen