Ved hjelp av sosiale medier i regi av selskapet Medialight har Oslo Skisenter (også kjent som Grefsenkleiva red anm.) opplevd en eventyrlig vekst i salget av dagspass. Tilbudet ble eksponert mot 75 prosent av medlemsmassen til Oslo Skisenter med fokus på folk i Oslo, men også til medlemmer i Fredrikstad, Sandefjord og Drammen.
- Vi driver Oslo og Kongsberg Skisenter sammen, og ser alltid etter nye og ukonvensjonelle måter å markedsføre oss på. Vi startet et samarbeid med Medialight for ett år siden, og det har tatt oss inn i en mye mer digital markedføringshverdag.
- Medialight foreslo at vi skulle prøve Groupon som en mulig kanal for å få vist fram anlegget til nye gjester. Vi var usikre på om dette egnet seg for å selge visningsturer, og regnet med at vi skulle klare 200 salg, og ville da vært fornøyd, men vi endte opp med å selge 4416 kort, altså 20 ganger mer enn det vi hadde håpet på, sier Peer Bakke i Oslo Skisenter.