Fjord Norge AS satser på på å trekke utenlandske gjester til Vestlandet også om vinteren. Med snøkledde fjell i det vakre fjordlandskapet, er naturen i vest på sitt mest spektakulære. Regionen er blant få områder i Europa som kan tilby skiopplevelser nesten hele året. Nå går reiselivsnæringen i vest sammen om å markedsføre vinterturisme overfor det internasjonale markedet.
– Det er på tide å vise verden at Fjord Norge-regionen er mer enn en sommerdestinasjon. Få andre regioner i Europa kan tilby like spektakulære vinteropplevelser, sier Terje Devold i Fjord Norge AS. Første trinn i vintersatsningen er lanseringen av en ny portal som trekker fram alpinanlegg, langrennsanlegg og toppturer i den regionale markedsføringen.
Sammen med Innovasjon Norge, Fjord Tours AS, fergeselskapet DFDS og skianleggene Voss, Sauda og Røldal lanserer Fjord Norge AS en markedskampanje særlig rettet mot det britiske markedet.
– For britiske skientusiaster er Fjord Norge faktisk det nærmeste reisemålet. Gode ferge- og flyforbindelser gjør det enkelt å reise hit, og transfertiden til nærmeste skianlegg er kort, sier prosjektleder Anders Waage Nilsen i Dreis AS.