Nike ACG’s kjørere har reist verden rundt for å dokumentere sine drømmespots sammen med noen av verdens mest respekterte filmproduksjonsteam. De har kommet tilbake med historier om uforglemmelig pudder, utførte triks, nye opplevelser, uforglemmelig sessions og minner som alltid kommer til å leve evig som deres egne Sweetspot, som Nike har valgt å kalle det.
Gjennom arbeidet med storheter som Absinthe, PoorBoyz og Blank Paper Studio har kjørerne kunnet portrettere sine egne historier på 2- 3 minutter som blir å finnes tilgjengelig på www.nikeacg.com.
Sweetspots starter med 8 filmer av og med internasjonale toppkjørere som: Henning Marthinsen, Andreas Håtveit, Sverre Liliequist Gary Zebrowski og Richard Permin.
De 8 filmene som lanseres til å begynne med er:
Henning Marthinsen: on location med Blank Paper Studio i Revelstoke (CAN)
Andreas Håtveit: on location med PoorBoyz Productions produsert i Sandpoint (Idaho,
USA)
Gary Zebrowski: on location med Absinthe i Zermatt (SUI)
Richard Permin: on location med Rage Productions i Sölden (AUT)
Sverre Liliequist: on location med Focus (red. av Pixel Family) i Lygen Alps (NOR)
Henning Marthinsen & Andreas Håtveit: on location med Audience33 i Les Deux Alpes
(FRA)
Paddy Graham: on location med Friday i Kaunertal (AUT)
Richard Permin: on location med Level1 i Hokkaido (JPN)
Kampanjen går i hele vintersesongen og overlappes til våren av fosspadling, basehopping og klatring.
Nike ACG kommer senere til å invitere amatørfilmere og kjørere til å sende inn egne filmer. De beste bidragene kommer til å bli vist på www.nikeacg.com
I tillegg kommer Nike ACG til å kjøre en konkurranse hvor et spesielt utvalgt crew skal filme deres egne Sweetspot. Kommende filmfotografer, fotografer, regissører og produsenter
kommer til å få muligheten til å lage sin egen offisielle Nike ACG Sweetspot. Filmene kommer til å vises sammen med kjørernes egne filmer senere denne sesongen.
Teaser på Nike ACG Sweetspots