For å finjustere denne må man flytte på en liten pinne i enden av en vaier, og denne jobben gjøres helst hjemme i stua uten hansker på.
LES OGSÅ: Test av La Sportiva Raceborg
La Sportiva Racetron i bruk
La Sportiva Racetron skiller seg fra Sytron med litt andre materialvalg, og vektforskjellen er litt større enn det som fremgår her, siden vi testet førstnevnte i en størrelse større – den føles for øvrig litt romslig i størrelse 27,5.
La Sportiva Racetron er superbehagelig å gå med, her har du ingen motstand i gåbevegelsen. Når du strammer spenna oppe og kobler på slåen som setter den i kjøremodus, har du samtidig en forholdsvis stiv kjørestøvel som gir god støtte bakover.
Framover er fleksen myk, men det er fullt mulig å ha det moro også på brede ski med disse, selv om stivheten er langt unna en alpinsko.
La Sportiva Racetron er en superlett støvel som er aller best oppover, men fullt brukbar også ned.