TEST: ATK Newmark Freelock

Les testen av ATK Newmark Freelock.

Sist oppdatert: 2. mai 2016 kl 14.55
MODDING: ATK krever lett modding av sko i form av en metallskinne på tuppen. Foto: Kristoffer H. Kippernes
MODDING: ATK krever lett modding av sko i form av en metallskinne på tuppen. Foto: Kristoffer H. Kippernes

Om bindingen

  • MÅLT VEKT: 422 gram per binding inkl skruer og rando-hælbinding. Oppgitt vekt med kun telebinding: 290 gram.

  • PRIS: 7700 kroner med rando-bakbinding, 5938 kroner uten.

  • FUNKSJONER: Feste for skarejern.

  • KOMPATIBLE SKO: Techsko med belg og nok anlegg for metallskiva du må montere på skoen. I vår erfaring kun enkelte Scarpa-sko – ikke Crispi.

  • HØYDE OVER SKIENE: 30 mm (målt fra skia til spissen på tech-pinnen). 

Allerede abonnent?  
Kjøp abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Fri Flyt,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Friflyt.no har daglig dekning av det som skjer i skianlegg og toppturområder, og vi dekker debatter og dilemmaer om alt fra snøskred til klimaendringer. Om sommeren skriver vi om aktiviteter skifolk er opptatt av når det ikke er snø på bakken, som vannsport og sykkel.

På friflyt.no finner du også Fri Flyt sine skitester og mer enn 750 guider til toppturer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen