For det er særlig utenfor det opprinnelige hjemlandet, Norge, at Helly Hansen nå opplever vekst. Bare i Canada, hvor selskapet nå hører til, økte omsetningen fra 52 millioner dollar til 137 millioner dollar.
Men også i Norge har det vært vekst, med en omsetningsøkning på en halv milliard kroner, fra 1,6 milliarder til 2,1. Resultatet kom derimot før koronakrisen.
– Koronaviruset skaper fortsatt stor usikkerhet, og vi vet ennå ikke omfanget av konsekvensene viruset vil medføre, skriver Helly Hansen i sin rapport, først gjengitt av Dagens Næringsliv.
Helly Hansen er kanskje mest kjent som produsent av seil- og regntøy, men har også de siste årene hatt en økende satsing på skiklær, særlig med Odin og Ullr-seriene. Selskapet lager også topptursekker. Flere norske kjørere er også sponset av Helly Hansen, som Øystein Aasheim og Tiril Sjåstad Christiansen. De har også vært sponsor i frikjøringskonkurransen Høkkers Invitational.
I 2018 ble Helly Hansen solgt for seks milliarder kroner.
I rapporten går det også frem at daglig leder Paul Stoneham, som formelt er ansatt i det britiske selskapet Musto Ltd, tjente 38 millioner kroner i fjor.
Resultatet før skatt er derimot redusert i Norge for klesprodusenten, fra 167 millioner kroner til 7 millioner kroner før skatt i Norge. Internasjonalt omsatte selskapet for 650 millioner dollar i fjor.