Første persons perspektiv, fantastiske bilder og den nyeste videoteknikken er kjennemerkene til hver eneste historie fortalt igjennom Red Bull sin portefølje av produksjoner og direktesendinger, sier administerende direktør i Red Bull, Dietrich Mateschitz i en pressemelding.
Tirsdag kveld ble det kjent at de to markedsledende selskapene inngår et mangeårig samarbeid, som vil innebære at GoPro får tilgang til Red Bulls arrangementer. De vil i tillgeg dele på materialet i ettertid.
Les også: Polaroid saksøker GoPro for plagiat
GoPro har de siste årene slitt på aksjemarkedet, og har måtte sagt opp syv prosent av de ansatte. Flere har spekulert i om de etterhvert vil bli kjøpt opp, og Apple har vært nevnt i samme åndedrag. Nå ser det altså ut til at et samarbeid med Red Bull kan være løsningen.
– Red Bulls globale tilstedeværelse og gjennomføring er til beundring. Dette partnerskapet er veldig strategisk for GoPro, sier administerende direktør i GoPro, Nicolas Woodman.
Både GoPro og Red Bull er kjent for å sponse de beste utøverne innenfor actionidretter, og sistnevnte har med årene vokst seg store på arrangørsiden, med blant annet Red Bull Rampage. Det er likevel flere som er skeptiske til retningen de drar actionsport i, blant annet på grunn av konkurranser med stor risiko.