/ Skitest

Test av Völkl Blaze 94

Klassikeren Blaze 94 har ikke endret seg mye siden første utgave, og fortsatt er dette lettkjørte, forutsigbare og solide toppturski.

Sist oppdatert: 25. september 2024 kl 12.25
Völkl
Völkl Blaze 94
Kategori:
Lette toppturski
Vekt:
1670 gr
Midtbredde:
94 mm
Testet lengde:
179 cm
Pris:
Kr 8 400,-
Årsmodell:
2025
Rent teknisk

Tyske Völkls Blaze-serie imponerte da de første modellene ble lansert i 2021. Dette er kjøreorienterte toppturski, og 94-utgaven testet vi første gang i 2021. 2024 / 25-utgaven er svært lik første generasjon Blaze 94, med blant annet nøyaktig lik fleks.

Völkl har også beholdt den varierte innsvingradiusen, som er gjennomsnittlig bak, kort på midten og kjempelang foran. Konstruksjonen er litt tyngre for kommende sesong - her får du blant annet aluminiumsforsterkning midt på.

Allerede abonnent?  
Kjøp abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Fri Flyt,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Friflyt.no har daglig dekning av det som skjer i skianlegg og toppturområder, og vi dekker debatter og dilemmaer om alt fra snøskred til klimaendringer. Om sommeren skriver vi om aktiviteter skifolk er opptatt av når det ikke er snø på bakken, som vannsport og sykkel.

På friflyt.no finner du også Fri Flyt sine skitester og mer enn 750 guider til toppturer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Stöckli

Stöckli Edge TR

6/10
Lette toppturski
2025
Kr 13 999,-
172cm
1440g
Hard snø
7/10
Myk snø
6/10
Opp
5/10
Kästle

Kästle TX 99

8/10
Lette toppturski
2025
Kr 11 499,-
181 cm
1560g
Hard snø
7/10
Myk snø
9/10
Opp
7/10
Stereo

Stereo Lynx MK V

8/10
Lette toppturski
2025
Kr 9 995,-
186cm
1660g
Hard snø
8/10
Myk snø
8/10
Opp
6/10
Majesty

Majesty Superpatrol

7/10
Lette toppturski
2025
Kr 7 990,-
185 cm
1780g
Hard snø
7/10
Myk snø
7/10
Opp
4/10
Kästle

Kästle TX 94

6/10
Lette toppturski
2025
Kr 11 499,-
179cm
1380g
Hard snø
6/10
Myk snø
6/10
Opp
7/10
Head

Head Crux 99

7/10
Lette toppturski
2025
Kr 7 999,-
177cm
1670g
Hard snø
7/10
Myk snø
7/10
Opp
5/10
Head

Head Crux 87

7/10
Lette toppturski
2025
Kr 6 999,-
184 cm
1490g
Hard snø
7/10
Myk snø
7/10
Opp
5/10
Fischer

Fischer Transalp 92

7/10
Lette toppturski
2025
Kr 9 500,-
176cm
1370g
Hard snø
8/10
Myk snø
7/10
Opp
7/10
Fischer

Fischer Transalp CTI 98

7/10
Lette toppturski
2025
Kr 10 000,-
173 cm
1370g
Hard snø
6/10
Myk snø
8/10
Opp
7/10
Dynastar

Dynastar M-tour 100

10/10
Lette toppturski
2025
Kr 8 500,-
178cm
1430g
Hard snø
9/10
Myk snø
9/10
Opp
8/10
Atomic

Atomic Backland 102

7/10
Lette toppturski
2025
Kr 8 500,-
186cm
1430g
Hard snø
6/10
Myk snø
9/10
Opp
8/10
ZAG

Zag Ubac 89

6/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 8 199,-
183cm
1490g
Hard snø
6/10
Myk snø
7/10
Opp
6/10
Atomic

Atomic Backland 89 SL

6/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 7 500,-
169cm
1190g
Hard snø
6/10
Myk snø
5/10
Opp
9/10
Kästle

Kästle TX UP 87

7/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 8 499,-
174cm
1340g
Hard snø
7/10
Myk snø
7/10
Opp
7/10
Black Crows

Black Crows Ova Freebird

6/10
Lette toppturski
2023/24
Kr 7 400,-
176cm
1160g
Hard snø
5/10
Myk snø
6/10
Opp
9/10
Hagan

Hagan Core 89

8/10
Lette toppturski
2023/224
Kr 7 999,-
178cm
1490g
Hard snø
9/10
Myk snø
8/10
Opp
6/10
Black Diamond

Black Diamond Helio Carbon 88 2024

8/10
Lette toppturski
2023/2024
Kr 9 499,-
179cm
1340g
Hard snø
8/10
Myk snø
9/10
Opp
8/10
Black Crows

Black Crows Mentis Freebird

7/10
Lette toppturski
2022
Kr 9 999,-
171cm
960g
Hard snø
5/10
Myk snø
6/10

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen