Espen Bengtson
Alder: 46
Yrke: Daglig leder, Oslo Vinterpark Aktuell: Oslo Vinterpark satte sesongkortprisen ned til bare 2500 kroner denne sesongen. Men mange reagerer på at eneste alternativ til sesongkortet er dagskort til 400 kroner. Oslo vinterpark har 18 bakker med 11 heiser.
– Dere satte ned sesongkortprisen enormt foran denne sesongen. Hvilke resultater har det gitt?
– Så langt har vi solgt tre ganger så mange sesongkort som i sist sesong, og omsetningen på sesongkort har økt. Vi har fått flere lojale brukere i anlegget, og alle de positive tilbakemeldingene veier opp for de som savner egne kveldskort.
– Hvorfor kuttet dere prisen så kraftig?
– Vi ønsker å knytte til oss flere lojale gjester og få folk oftere ut på ski. Vi holder åpent til midten av april og ofte er de beste forholdene mot slutten av sesongen, og vi tror at de som har sesongkort kommer oftere på ski.
LES OGSÅ: Oslo vinterpark åpner neste uke
Da Wyller-løypa åpnet var Fri Flyt på plass: Nå er Wyllerløypa åpen
(Artikkelen fortsetter under bildet)
PARKEN: Parken i Wyller. Foto: Andreas Løve Storm Fausko
– Mange av våre lesere har etterlyst andre varianter av heiskort. Hvorfor er det kun mulig å kjøpe dags- eller sesongkort, og ingen andre varianter?
– Vi ønsker å forenkle valget for brukerne og tror dette er en god modell for både oss og gjestene våre. Vi ønsker at folk skal kjøpe sesongkort.
– 400 kroner for dagskort er eneste alternativ til sesongkort. Gir ikke det veldig få muligheter for kundene?
– Vel, vi har åpent fra klokka 10 til klokka 22 hver ukedag, dette er så vidt jeg vet Norges lengste åpningstid. Da syns vi ikke prisen er urimelig, særlig siden også Varingskollen er inkludert.
Dette betyr priskuttet for Oslo: Kampen om Oslo-folket
(Artikkelen fortsetter under bildet)
WYLLER: Slik så det ut da Wyller åpnet i år. Foto: Anders Holtet
– Hvordan er etterspørselen etter kveldskort, klippekort og timekort hos dere?
– Dette selger vi ikke nå og den nye prislisten er meget godt mottatt.
LES OGSÅ: Fortsatt gratiskjøring i superpipen
– Hvordan opplever dere konkurransen med andre alpinanlegg i Oslo og resten av landet?
– Vi fokuserer på å tilrettelegge et best mulig produkt for våre brukere og ser positive resultater av det. Vi har gode relasjoner til resten av bransjen. Jo flere på snø jo bedre.
– Hva er de største utfordringene for Oslo Vinterpark denne sesongen?
– Vi har fantastiske åpningstider, og en utfordring med å fylle opp anlegget gjennom hele uka og hele sesongen.