Med i prosjektgruppa er også Martin Letzter, destinasjonssjef i SkiStar Hemsedal.
– Det er en veldig spennende plan. Den vil åpne en ny fjellside for de store masser, samtidig som viser stor respekt for frikjøringsarealet som finnes der per i dag. Planen kombinerer naturskjønne traséer, spennende arealer for overnatting og bevaring av skogskjøringen i Gummiskogen, sier Letzter til Fri Flyt.
I dag er det vanlig å ta taxi tilbake fra Gummiskogen. Blir planene en realitet, kan de som kjører i skogen skli på en transportløype tilbake til en gondol som raskt bringer dem til toppen igjen.
– Tror du om det Grøthe sier om 2025?
– Som ordfører vet han det bedre enn meg, siden vi er avhengige av politikerne for å komme videre i prosessen. Så vi får ta hans ord for det, sier Letzter.
Letzter viser til de tre utfordringene Hallingdølen lister opp i sin sak om utbyggingen:
Flytting av drikkevannskilde og finansiering av dette. Tuv vassverk ligger i bunnen av det planlagte området der det er planlagt 1700 senger
Utviklingsområdet må utvides – noe som må gjennom både kommune og fylkesmann
Sikring av tilkomstvei til det øverstliggende overnattingsområdet, som har fått kallenavet «Obertuv»
– Obertuv kan bli et unikt boområde som setter ny standard innen hele den skandinaviske fjellverdenen. Det vil ligge på 1000 meters høyde og ha utrolig utsikt inn mot Hemsedalsfjella, sier Letzter.