De tre norske selskapene Permafrost, Sole Service og Helly Hansen har gått sammen om å blåse nytt liv i en av Helly Hansens velkjente klassikere, den gummierte regnjakken som hadde sin storhetstid på 1970-tallet. Modellen er mer figurnær og moderne i passformen, men med betydelige spor av originalmodellen. Små detaljer som utskiftbare snor i ulike farger til hetten og mønster på innsiden gjør at denne jakken stikker seg ut i mengden.
Samarbeidet er en lek med de klassiske linjene og produktene til Helly Hansen, men med input fra Norges ledende industridesignere og fra den aktøren som var først i Norge med å fokusere på sneakers og gatemote.
– Å kombinere kreativiteten og kunnskapen til tre norske bedrifter på denne måten er veldig inspirerende. Jakken er faktisk produsert og sydd i Moss, så dette er et erkenorsk prosjekt i aller høyeste grad, sier Caroline Haugsten, Markedssjef i Helly Hansen.
Jakkene kommer i et begrenset opplag på 40 stykker, fordelt på herre og dame. Fargene er rødt og sort, og for å gjøre denne tilgjenglig for entusiastene vil den ikke koste mer enn 1500 kroner.
Jakkene slippes i Sole Servicebutikkene i Oslo førstkommende lørdag.
Artikkelen er hentet fra en pressemelding fra Helly Hansen