/ Nyheter

Annonseinformasjon 2011

Hva er trikset bak et magasin som bare blir bedre og bedre? Jo, å lage det så bra at folk bare må ha det! Her finner du info om annonsering for magasin, nett og event.

Sist oppdatert: 12. november 2010 kl 10.50
Når du først har begynt er det hardt å slutte.
Når du først har begynt er det hardt å slutte.
Lesetid: 4 minutter

Fornøyde annonsører: Fri Flyt er en vinner i annonsemarkedet. Tett sammarbeid, gunstige priser og en presis målgruppe gjør Fri Flyt til et førstevalg blant mange annonsører. Den redaksjonelle kvaliteten og integriteten som magasinet har, er svært viktig for annonsører som setter store krav til resultater og hvor merkevaren blir sett.

Gjennom 12 år har Fri Flyt opparbeidet seg en unik posisjon blant sportsannonsører, men har også mange gode referanser og resultater å vise til hos kravstore kunder innen mange andre bransjer.

Ryddig og profesjonellt kundeforhold: Som annonsør vil du av salgsavdelingen vår bli tatt meget seriøst. Vi ønsker å skape en god dialog med våre samarbeidspartnere og om ønskelig bidra med relevant informasjon og rådgivning for å få frem kundens merkevare. Fri Flyt driver seriøst, og er opptatt av at du som kunde skal vite hva du kjøper.

Fri Flyt medlem av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og er underlagt en streng opplagskontroll. Fri Flyt er også med i Synovate-undersøkelsen, og har siden mars 2003 blitt inkludert i MMIMS-databasen.

Magasin: Fri Flyt har i over 12 år vært magasinet for aktive, nysgjerrige og eventyrlystne mennesker med naturen som favorittlekeplass. Fri Flyt

er et lidenskapelig magasin for alle som er interessert i moderne ski- og brettsport, terrengsykling, klatring, vind- og vannsport. Blant de 75 sportsmagasinene som distribueres gjennom Interpress er Fri Flyt suverent på topp.

Magasinet selges i Narvesen/7-eleven og MIX-kioskene, i tillegg foregår resten av distribusjonen gjennom utvalgte sportsbutikker, dagligvarebutikker og bensinstasjoner over hele landet. Vi jobber kontinuerlig med distribusjon og markedsføring for å sikre annonsørene høyest mulig verdi.

Fri Flyt har i følge Synovate sine målinger 73.000 lesere per utgivelse (september 2010). Vil du vite mer om leserne våre, kan du ta kontakt med Alexander. Han byr på godt humør og gode løsninger.

Utgivelsesplan 2011:

Utgave #78 Matr.frist: 11.12.10 I salg: 17.01.10

Utgave #79 Matr.frist: 21.01.11 I salg: 28.02.11

Utgave #80 Matr.frist: 25.02.11 I salg: 04.04.11

Utgave:#81 Matr.frist: 29.04.11 I salg: 06.06.11

Utgave #82 Matr.frist: 08.07.11 I salg: 15.08.11

Utgave #83 Matr.frist: 19.08.11 I salg: 26.09.11

Utgave #84 Matr.frist: 23.09.11 I salg: 31.10.11

Utgave #77 Matr.frist: 28.10.11 I salg: 05.12.11

Ekstrautgivelser 2011:

Skiguide 11/12 Matr.frist: 30.09.11 I salg: 31.10.11

Snowboard 11/12 Matr.frist: 14.10.11 I salg: 14.11.11

Gratisutgaver 2011:

Sommer 2011 Matr.frist: 15.04.11 I distribusjon: juni 2011

Vinter 11/12 Matr.frist: 04.11.11 I distribusjon: desember 2011

Nett: Fri Flyt kommer ikke bare i papirformat, men er ledende også på nett. Hver mnd. er det over 300,000 besøkende innom siden. Rundt 100,000 unike brukere generer over 1,5 mill. sidevisninger. Dette gjør friflyt.no til et av Skandinavias mest trafikkerte nettsteder innen ski, snowboard og bratt friluftsliv.

Gjennom et svært aktivt community stimulerer vi brukerne til høy og langvarig interaktivtet. Over 20.000 mennesker har registrert brukerprofil på friflyt.no. Flere og flere annonsører ser nytten og ikke minst effekten av å være synlig på nett. Ta kontakt med netteksperten Henrik for en prat om hvilke løsninger som er best for deg.

Fri Flyt AS fikk prisen for ”Årets Fjellgeit” i 2009. Dette er fjellfolkets egen hederspris, og juryens begrunnelse lød som følger: ”....Fri Flyt har en viktig rolle i spredningen av naturglede og engasjement for friluftsliv hos en ungdomsgruppe som bare i liten grad favnes av friluftslivets øvrige organisasjoner”. Videre understreker de at Fri Flyt balanserer ekstremsport og vågemot med risikovurdering og ansvarlighet.

Event: Fri Flyt arrangerer en rekke populære arrangement for våre lesere. I 2011 arrangerer vi High Camp, Fjellfilmfestivalen, Megapark, FilmTour, Utflukt og Terrengsykkelrittet. Arrangementene gir en unik mulighet til å kommunisere direkte til en aktiv målgruppe, kombinert med attraktiv eksponering til alle våre lesere. Ønsker du å være samarbeidspartner på våre arrangementer, så ta kontakt med Henrik eller Marit som har full oversikt over dette området.

Til høyre finner du linker med informasjon om annonsering for nett, print og event.

Har du spørsmål er det bare å ta kontakt med vår kunnskapsrike salgsavdeling.

//

Kari Sæther Nilsen

Salgssjef

Mobil: 970 69 449

E-post: kari@friflyt.no

Alexander Hagen

Salgskonsulent, Fri Flyt

Mobil: 926 42 848

E-post: alexander@friflyt.no

Henrik Breuer

Salgskonsulent, Fri Flyt

Mobil: 93 83 99 99

E-post: henrik@friflyt.no

Annica Grip

Salgskonsulent, Fri Flyt og Magasin Hemsedal

Mobil: 986 58 424

E-post: annica@friflyt.no

Lars Erik Dalheim

Salgskonsulent, Terrengsykkel og Klatring

Mobil: 971 48 071

E-post: larserik@friflyt.no

Marit Vidnes

Salgskonsulent, Ute og Klatring

Mobil: 936 18 074

E-post: marit@friflyt.no

Publisert 1. november 2004 kl 10.15
Sist oppdatert 12. november 2010 kl 10.50
annonse

Relaterte artikler

annonse
Ole Christian Mork Fri Flyt
Flere gjester hos SNØ enn i fjor sommer

Økning i antall sommergjester hos SNØ

Shishapangma Kristin Harila rekord
Besteg Shishapangma

Rotteracet har startet

LIGHT LINES: Pengene fra auksjonen av bildet fra Store Ringstind i Jotunheimen skal gå til kampen mot utbyggingen.
Bruker fotoprosjekt i kamp mot regjeringens planer

Auksjonerer bort bilde i kampen mot myndighetenes omdiskuterte planer

KLAR: Når Kristin Harila setter seg mål går hun all-in. Nå er hun klar for verdensrekordforsøk. Foto: Privat
Kristin Harila vil bestige 14 fjell over 8000 meter

Prøver igjen: – Kan bli historisk i sitt nye forsøk

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen