Magnetisk og Magisk
Outlaw modellen fra Hygge® har vært på markedet siden 2015. Klassikeren er en gjennomtestet og brukervennlig skibrille med briljant optikk med 9/10 i Fri Flyt sin Goggle-Test. Etter 2 års utviklingsarbeid lanseres nå arvtageren som skal løfte produktet fra øverste hylle til en ny standard.
Outlaw Switch er goggles redefinert: magnetfunksjonen muliggjør linsebytte på et drøyt sekund. Kombinert med premium pack / 3 linser vil øynene dine ha optimale arbeidsforhold – uansett forhold, hele døgnet.
Produktet er gjennomtestet av våre kvinnelige og mannlige Ildsjeler® gjennom to sesonger. For deg som skulle bekymre deg for å miste linsa: Vetle Gangeskar, vinner av JR Freeride World Tour, har tatt doble backflips og triple tomahawks med magnet og linsa sitter som støpt.
Linsebytte på standardmodellene tar ca 15 sekunder. Men når det er vått, kaldt og mørkt, kan selv 15 sekunder være en barriere. Riktig linse til riktig forhold er viktig for både skiglede og sikkerhet, og med magnetversjonen av Outlaw gjør du linsebytte på et drøyt sekund. Behold marginene på din side med Outlaw Switch.
Alt i ett - mye for pengene
Komfortabel skibrille med god polstring
180 graders sikt og utbyttbar linse
Tre linser
Solid hardcase-etui med god plass
Gogglesock og oppbevaringspose i mikrober
Se bra ut – og se bra ut!
Den gang Hygge-gründeren jobbet i sportsbutikk, la han merke til at mange valgte skibriller mest fordi de så kule ut og ofte endte opp med å en linse som var lite egnet for norske forhold. Dette motiverte Hygge-designerne til å lage goggles som fungerte uansett forhold.
Hygge® har siden 2015 bygd seg opp som en sentral leverandør av kvalitetsoptikk for skikjøring i Kongeriket Norge. Man skal se bra ut og se bra ut. Derfor er alle modellene tilgjengelige i premium-pakke med hele 3 linser.
Brannmurteknologi
Firewall® er House of Hygge sin proprietære og innovative teknologi for å sikre øynene dine optimale arbeidsforhold. Samtlige linser har 2-lags glass i italiensk polykarbonat, og de tre linsene i Premium pack dekker hele spekter av lysforhold døgnet rundt.
Samtlige Firewall®-linser blokkerer skadelig UV-lys. Samtidig slipper de inn riktig lysmengde og den konstruktive delen av lysspekteret slik at linsa fremhever konturer i landskapet. Det gir deg bedre oversikt og selvtillit i fjellet. Linsene er designet slik at de slipper inn ulike mengder lys.
På fagspråket måles dette i VLT –Visible Light Transmission. Sol-linsa har 16,6 % VLT, som altså filtrerer bort overflødig lys. Dette hindrer skadelig UV-stråling, hindrer deg fra å bli blendet og gir deg maksimum oversikt på klare skidager.
Den lysere allround-linsa leverer 50,6% VLT. Denne kan du regne som arbeidshesten. Den er både effektiv og stilfull, og gir både briljant fargegjengivelse og optimal kontrast.
Kveldskjøringslinsa slipper inn hele 76,5% av lyset og er laget for typiske norske forhold. Den høye lysmengden tillater at linsen gir briljant fargegjengivelse og optimal kontrast selv med minimal lysmengde tilgjengelig, slik vi jo er vant med her i Kongeriket Norge.
Penga tilbake-garanti
Hygge® er den eneste produsenten på markedet som tilbyr fornøyd- garanti! Som de sier i Hemsedal:
«Sku’ru ikkji bi nøgd, gjer me skillingen attende»
Siden de startet med goggles i 2015 har ingen benyttet seg av garantien. Du får nemlig verdensledende optikk i pakka, men også lang levetid.
Alle linsene er behandlet med anti-ripebelegg og anti dogg belegg. Oppbevaringsboksen, gogglesokk og mikrofiberbag hjelper også til å ta godt vare på dine nye goggles.
Innovasjon og Lidenskap
Hygge® utvikler seg til å bli en fullverdig leverandør av fritidsbekledning. Men hvordan klarer en gjeng med skibomser med base i hallingbygda Hemsedal å konkurrere med etablerte globale merkevarer?
Noe av svaret ligger kanskje i husets lidenskap for skikjøring, samt evne og vilje til innovasjon. Selskapet bygger arbeidsplasser og bidrar til et bærekraftig lokalsamfunn i Hemsedal, og det har også stor betydning for forbrukerne.
Hygge® er kjent for å gå sin egen vei med sin unike kvalitet og sjarm. Det startet med bare 6000 kroner i startkapital. Gründer Christian Schou oppdaget slakk line på klatreboms-tur i Yosemite. Da fikk han for seg å produsere slakkline-utstyr selv. Det tok bare tre uker fra idéen til slakkline-pakka fra House of Hygge så dagens lys – som verdens aller første!
Plutselig kom det inn bestillinger til det hyggelige huset fra alle kanter, og i begynnelsen var inntekten god nok til å tjene selskapets edle formål: Bruke overskuddet til å stå på ski hele vinteren!
Det resulterte i mange skiturer til fjern og nær, og flere sesonger i Chamonix. Selskapets prioriteringer og personalpolitikk er den dag idag knallhard: De beste skibildene havner på Wall of Fame. Men hvis bedriftens ansatte ikke står på ski på pudderdager får de skriftlig varsel av daglig leder– og bilde av seg selv hengt opp på Wall of Shame.
Hygge®
Rotfestet i Hemsedal. Startet som verdens første slakklineprodusent i 2004 og utvikler seg til å bli en fullverdig leverandør av fritidsbekledning. Lanserte skibekledning ifjor, MTB bekledning i sommer, og Magnetbriller i november. Har kontor og flaggskip-butikk i Hemsedal sentrum.
Sjekk ut houseofhygge.no eller følg oss på sosiale medier (Instagram & Facebook) for mer inspirasjon.