Reduserte sesongkort-prisene kraftig - har positiv vekst

Både Geilo og Oslo Vinterpark har redusert sesongkortprisene kraftig. De har begge positiv omsetningsvekst.

Sist oppdatert: 23. juni 2017 kl 11.30
VEKST: Både Geilo og Oslo Vinterpark har positiv vekst. Foto: Vegard Breie
VEKST: Både Geilo og Oslo Vinterpark har positiv vekst. Foto: Vegard Breie
Lesetid: 2 minutter

Etter at Geilo gikk i Oslo Vinterparks fotspor, og reduserte sesongkortprisene, samt introduserte et familiekort, har omsetningen holdt seg stabil, og har i tillegg en positiv vekst på en prosent.

– Vi har hatt en bra sesong på Geilo, hvor vi har gjort en stor satsning på å få enda flere lokale gjester i anlegget. Sesongkortprisene ble kraftig redusert og familiekort ble introdusert. Vi har merket en god økning i antall hyttegjester og lokale som har benyttet seg av Geilos alpinmuligheter, sier markedssjef i Geilo Holiday, Elisabeth Tellefsen, til Fri Flyt.

Geilo har nå en omsetning på 46,7 millioner kroner, og er Norges femte største skianlegg - slått av sin sesongkort-kollega Oslo Vinterpark.

Tellefsen har tro på vekst i sesongene som kommer, og sier skianlegget kommer til å satse på bedre opplevelser for kundene.

– Til kommende vinter vil alle bunnstasjoner vil bli oppgradert, skogen vil bli tynnet ut for å gi bedre offpiste muligheter, nye skibusser er kjøpt inn. Våre gjester vil merke en sterk forbedring ifht transport og tilgjengelighet mellom Vestliasiden og Geilosiden. Samtidig ser vi alltid på muligheter for å gjøre kundeopplevelsen enda bedre og gjestene vil merke at vi til kommende sesong har et høyere fokus på alpinproduktet enn tidligere. 

Og du gjettet antakelig riktig: Det er uaktuelt å reversere sesongkortprisene. Nå skjer det totalt motsatte.

– Vi fortsetter suksessen med gode priser på sesongkort, og introduserer også familiekort på vanlige dagskort samt øker ungdomskortet til å gjelde ungdom til og med 17 år.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Naa-har-Oslo-Vinterpark-aapnet-en-trase-i-Wyller_ordinary_1200
Naa-har-Oslo-Vinterpark-aapnet-en-trase-i-Wyller_ordinary_1200

VEKST: Oslo Vinterpark har i likhet med Geilo vekst. Foto: Oslo Vinterpark

For Oslo Vinterpark, som var først ute med det halveringen i sesongkortprisene, er dette andre året på rad med tosifret vekst. I fjor hadde de svimlende vekst på 27 prosent. I år har veksten vært på imponerende 14 prosent - høyest i landet av de 15 største skianleggene.

Det betyr at Oslo Vinterpark har gått fra en omsetning på 34,3 millioner kroner i 2014/2015-sesongen til 49,9 millioner kroner i 2016/2017-sesongen.

Forøvrig koster et sesongkort 2745 kroner for en voksen på Geilo, mens det for ungdom og seniorer koster 2245 kroner. I Oslo Vinterpark koster sesongkortet 2700 kroner for voksne og 2400 kroner for ungdom.

Publisert 23. juni 2017 kl 11.30
Sist oppdatert 23. juni 2017 kl 11.30

Relaterte artikler

IKONISK: For mange er afterski like obligatorisk som å stå på ski når de er i fjellet.. Foto: Kalle Hägglund
Tips til de som «går all in»

Do's and dont's på afterski

jenter som klemmer og gråter
Knuste alle i Verbier

Hedvig Wessel er verdensmester!

jente med ski
Frikjøringscamp for jenter i Røldal

– Noe eget med den jentestemninga

skikjører som tar salto
Vetle Gangeskar i form

Bestemann i NC i Hemsedal

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen