Reduserte sesongkort-prisene kraftig - har positiv vekst

Både Geilo og Oslo Vinterpark har redusert sesongkortprisene kraftig. De har begge positiv omsetningsvekst.

Sist oppdatert: 23. juni 2017 kl 11.30
VEKST: Både Geilo og Oslo Vinterpark har positiv vekst. Foto: Vegard Breie
VEKST: Både Geilo og Oslo Vinterpark har positiv vekst. Foto: Vegard Breie
Lesetid: 2 minutter

Etter at Geilo gikk i Oslo Vinterparks fotspor, og reduserte sesongkortprisene, samt introduserte et familiekort, har omsetningen holdt seg stabil, og har i tillegg en positiv vekst på en prosent.

– Vi har hatt en bra sesong på Geilo, hvor vi har gjort en stor satsning på å få enda flere lokale gjester i anlegget. Sesongkortprisene ble kraftig redusert og familiekort ble introdusert. Vi har merket en god økning i antall hyttegjester og lokale som har benyttet seg av Geilos alpinmuligheter, sier markedssjef i Geilo Holiday, Elisabeth Tellefsen, til Fri Flyt.

Geilo har nå en omsetning på 46,7 millioner kroner, og er Norges femte største skianlegg - slått av sin sesongkort-kollega Oslo Vinterpark.

Tellefsen har tro på vekst i sesongene som kommer, og sier skianlegget kommer til å satse på bedre opplevelser for kundene.

– Til kommende vinter vil alle bunnstasjoner vil bli oppgradert, skogen vil bli tynnet ut for å gi bedre offpiste muligheter, nye skibusser er kjøpt inn. Våre gjester vil merke en sterk forbedring ifht transport og tilgjengelighet mellom Vestliasiden og Geilosiden. Samtidig ser vi alltid på muligheter for å gjøre kundeopplevelsen enda bedre og gjestene vil merke at vi til kommende sesong har et høyere fokus på alpinproduktet enn tidligere. 

Og du gjettet antakelig riktig: Det er uaktuelt å reversere sesongkortprisene. Nå skjer det totalt motsatte.

– Vi fortsetter suksessen med gode priser på sesongkort, og introduserer også familiekort på vanlige dagskort samt øker ungdomskortet til å gjelde ungdom til og med 17 år.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Naa-har-Oslo-Vinterpark-aapnet-en-trase-i-Wyller_ordinary_1200
Naa-har-Oslo-Vinterpark-aapnet-en-trase-i-Wyller_ordinary_1200

VEKST: Oslo Vinterpark har i likhet med Geilo vekst. Foto: Oslo Vinterpark

For Oslo Vinterpark, som var først ute med det halveringen i sesongkortprisene, er dette andre året på rad med tosifret vekst. I fjor hadde de svimlende vekst på 27 prosent. I år har veksten vært på imponerende 14 prosent - høyest i landet av de 15 største skianleggene.

Det betyr at Oslo Vinterpark har gått fra en omsetning på 34,3 millioner kroner i 2014/2015-sesongen til 49,9 millioner kroner i 2016/2017-sesongen.

Forøvrig koster et sesongkort 2745 kroner for en voksen på Geilo, mens det for ungdom og seniorer koster 2245 kroner. I Oslo Vinterpark koster sesongkortet 2700 kroner for voksne og 2400 kroner for ungdom.

Publisert 23. juni 2017 kl 11.30
Sist oppdatert 23. juni 2017 kl 11.30
annonse
Relaterte artikler
Hedvig Wessel feirer at hun er blitt verdensmester i frikjøring
– Dette er bare begynnelsen

– Dette er bare begynnelsen

Vetle Gangeskar RFC 2024
Slik gikk Røldal Freeride Challenge 2024

Slik gikk RFC 2024

FALLET: Like før droppet hektet deltageren skien slik at den falt av. Den bratte facen gjorde at hun skled ned fjellsiden.
Junior freeride i Røldal

Dramatisk fall under konkurranse

IKONISK: For mange er afterski like obligatorisk som å stå på ski når de er i fjellet.. Foto: Kalle Hägglund
Tips til de som «går all in»

Do's and dont's på afterski

annonse
jenter som klemmer og gråter
Knuste alle i Verbier

Hedvig Wessel er verdensmester!

jente med ski
Frikjøringscamp for jenter i Røldal

– Noe eget med den jentestemninga

skikjører som tar salto
Vetle Gangeskar i form

Bestemann i NC i Hemsedal

Høkkers Freeride
Se bilder og resultater fra Høkkers Freeride

Høkkers: – Rekordpåmelding

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen