Nå vil vi til de norske anleggene

Aldri før har nordmenn vært så tidlig ute med å bestille skiferie i Trysil og Hemsedal.

Sist oppdatert: 7. oktober 2015 kl 08.53
TRYSIL: Nå er det hit de norske skikjørerne ønsker seg. Foto: Ola Mattsson
TRYSIL: Nå er det hit de norske skikjørerne ønsker seg. Foto: Ola Mattsson
Lesetid: 1 minutter

– Forrige sesong opplevde mange at det var fullt da de skulle bestille. Nå vil de være på den sikre siden, og er tidligere ute. Det synes vi er veldig bra. Det er jul og nyttår, vinterferieukene og påsken som skiller seg ut, sier Turid Backe-Viken, i SkiStar Trysil, i en pressemelding.

For når de to største, norske skianleggene sammenligner årets tall med fjorårets, viser de en økning på 25 prosent fra i fjor. For Trysil, som er det største av de to, er tallet hele 67 prosent flere bookinger i år enn i fjor (per 6. oktober).

Linda Morell, PR-ansvarlig i SkiStar, opplyser at dette er svært uvanlig blant norske gjester.

– At nordmenn planlegger og bestiller skiferien såpass tidlig er et tydelig trendbrudd sammenliknet med tidligere år.

Også det svenske skisenteret Åre opplever en økning i norske turister nesten på lik linje med to de to andre sentrene. Det er mulig det er dette bildet som har lokket til seg trønderne til å bestille skiferien:

Posted by Åre on  5. oktober 2015

Publisert 7. oktober 2015 kl 08.53
Sist oppdatert 7. oktober 2015 kl 08.53

Relaterte artikler

IKONISK: For mange er afterski like obligatorisk som å stå på ski når de er i fjellet.. Foto: Kalle Hägglund
Tips til de som «går all in»

Do's and dont's på afterski

jenter som klemmer og gråter
Knuste alle i Verbier

Hedvig Wessel er verdensmester!

jente med ski
Frikjøringscamp for jenter i Røldal

– Noe eget med den jentestemninga

skikjører som tar salto
Vetle Gangeskar i form

Bestemann i NC i Hemsedal

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalister: Tore Meirik | Christian Nerdrum | Henning Reinton (magasinansvarlig)

Kommersiell leder: Alexander Hagen