– Det her er helt rått. Det er utrolig gøy å se at folk er så ivrige på et konsept som alle vi involverte har hatt så stor tro på fra dag en, sier prosjektleder Brynjar Åmot.
I midten av november ble Sunnmøre og Sagafjord Hotell lansert som ny High Camp-destinasjon i tillegg til allerede eksisterende Turtagrø. Da billettene ble lagt ut onsdag denne uka ble billettene bokstavelig talt revet vekk fra hyllene (eller nettbutikken). På tre timer og 17 minutter var toppturcampen utsolgt.
LES OGSÅ: – Boka åpner opp Jotunheimen
– Motivasjon
– Det er selvfølgelig en stor glede for oss som jobber med det. Det gir en stor dose motivasjon og drive til å gi et veldig godt produkt tilbake. Nå gleder jeg meg bare til å komme i gang med campen, sier Åmot.
Åmot, som tok over som prosjektleder tidligere i år, får dermed en gledelig start på High Camp-arrangementet. Hotellet ble fullt like etter billettsalget, og alt ligger nå til rette for en toppturfest av de sjeldne.
Fornøyd butikksjef
Øyvind Waitz, butikksjef i ffshop.no, forteller at billettsalget gikk smidig, men raskt for seg.
– I en hektisk hverdag med alt julesalget var det bra at billettsalget gikk så smidig. Det gikk egentlig av seg selv, sier Waitz.
– Er det rekord?
– Turtagrø-campen har blitt utsolgt på under en time en gang, og da med flere billetter. Det er også litt vanskelig å si siden High Camp ikke har vært på Sunnmøre siden 2004, men det er gledelig å se at så mange har troa på Sunnmøre som High Camp-destinasjon.
PS: Billettsalget for Turtagrø starter 1. februar. Billetter kjøper du hos ffshop.no. Vil du lade opp til arrangementet kan vi anbefale boka Toppturar i Sunnmørsalpane.